Komunikat dotyczący plików cookies Niniejsza witryna internetowa, w celu zapewnienia Państwu odpowiedniej jakości usług, korzysta z plików cookies. Mogą również korzystać z nich współpracujące z nami instytucje i reklamodawcy. W przeglądarkach internetowych można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Pozostając w tym serwisie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

x

  Strona główna     GALERIE     kontakt     Regulamin     mapa serwisu     powiadom o stronie     startuj z nami     drukuj stronę
Wersja językowa:  polski Deutsch
środa, 22 listopada 2017 23:17   Imieniny: Cecylii, Wszemiły, Stefana

Szukaj hoteli:

Data zameldowania

calendar

Data wymeldowania

calendar
Nordic Walking
Statystyki serwisu
obecnie gości: 253
odwiedziło nas: 76753832
liczba odsłon: 211556294
liczba stron: 5559
komentarzy: 69120
Ostatnio aktualizowane strony
 Green Town of Jazz
 9 Lubuskie Zaduszki Jazzowe 2017 z kwintetem Zbigniewa Namysłowskiego
 Winobranie 2-10.09.2017
 XV edycja Muzyki w Raju
 Przedsionek Raju 2017
 Przystanek Woodstock 2017
 HOTELE
 Lato Muz Wszelakich 2017
 Jacek Frąckiewicz – Malowidła
NAJCZĘŚCIEJ OGLĄDANE
 AKTUALNOŚCI
 Ciekawe miejsca
 Wirtualna wycieczka
 Trasa dojazdu
 Podziel się widokiem
 Muzyczne
 Kulturalne
 Sportowe
 Cykliczne
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
 KONOTOP
 GOŚCIM
 GĄDKÓW WIELKI
 SYCOWICE
 GMINA SZCZANIEC
 BOBRÓWKO
 RĄPICE
 OPALEWO
 SIERCZ
Strona główna «  TURYSTYKA  «  Sport i rekreacja  «  Nordic Walking  
Nordic Walking

Nordic walking - to forma rekreacji polegająca na marszach ze specjalnymi kijami. Wymyślony został w Finlandii w latach 20. XX wieku, jako całoroczny trening dla narciarzy biegowych.
W porównaniu do zwyczajnego marszu, nordic walking angażuje stosowanie siły do kijków z obu stron (each side). Dlatego osoby uprawiające nordic walking
w większym zakresie, choć mniej intensywnie, angażują mięśnie ciała. Mięśnie (m. in. klatki piersiowej, tricepsów, bicepsów, ramion i brzucha) są również inaczej stymulowane niż w zwykłym marszu. To prowadzi do większego ich wzmocnienia, niż przy zwyczajnym chodzeniu, czy joggingu.

Co daje nordic walking:
• rozwija się siła i wytrzymałość ramion
• łatwość wchodzenia na wzgórza
• spala się więcej kalorii niż przy chodzeniu, czy bieganiu
• zwiększa się stabilność przy chodzeniu z kijkami
• jest mniejszy nacisk na piszczele, kolana, biodra
i plecy, co daje korzyści dla tych z ranami i nie dość silnymi mięśniami
• odciążone są stawy, co jest szczególnie ważne dla osób starszych

Ważnym czynnikiem jest możliwość uprawiania tej dyscypliny w zasadzie przez każdego - bez względu na wiek, kondycję czy tuszę. Nordic Walking można uprawiać zarówno nad morzem, w lesie, parku czy w górach - przez cały rok. Dobrze jest rozpocząć uprawianie Nordic Walking pod okiem instruktora, który nauczy prawidłowej techniki marszu i pomoże dobrać odpowiednie kije.

Badania wykazały, że dobry trening techniki Nordic Walking pozwala osiągnąć takie korzyści zdrowotne, jak:
• usprawnienie układu oddechowego i sercowo-naczyniowego,
• zwiększenie poboru tlenu przeciętnie o 20-58 procent, w zależności od intensywności wbijania kijków.

Rozwija też wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowników kończyn górnych, wzmacnia mięśnie tułowia, ramion i barków, zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa i łagodzi napięcia mięśniowe w okolicy barków.
Niewielkie obciążenie stawów u osób ćwiczących nordic walking sprawia, że jest zalecany osobom otyłym. Nie pogarsza także stanu obolałych stawów, zwłaszcza kolanowych. Ponadto, w porównaniu ze zwykłym chodem, uprawiający nordic walking spala przeciętnie od 20% do 40% więcej kalorii. Kijki pomagają również w utrzymaniu lepszej postawy, równowagi i stabilności podczas chodu w trudnym terenie.

Źródło informacji: www.cec-efekt.pl

ZOBACZ KARTY WYBRANYCH SZLAKÓW Z OKOLIC ZIELONEJ GÓRY, NA KTÓRYCH MOŻNA UPRAWIAĆ NORDIC WALKING ORAZ MAPKI OBRAZUJĄCE TRASY:

1. Karta szlaku do Cesarskiego Dębu  zobacz

2. Karta szlaku Jagodowych Wzgórz  zobacz

3. Karta szlaku Mała Piasta              zobacz

4. Karta szlaku MOSIR-WOSIR          zobacz

5. Karta szlaku Podkowy Szczęścia   zobacz

6. Karta szlaku Szybki Bismarck        zobacz

 

INFORMACJE O INNYCH SZLAKACH:

1. Informujemy, że na terenie Łagowsko-Sulęcińskiego Parku Krajobrazowego powstała nowa ścieżka Nordic-Walking "Góra Poźrzadelska" i trasa rowerowa "Skansen Jemiołów".
Długość trasy wynosi 3,2 km. Początek i koniec ścieżki znajdują się na końcu 
Jeziora Łagowskiego.
Ścieżka wyposażona jest w tablice informacyjne z mapami i znaki, a na górze umiejscowiona jest wiata ze stołem i ławkami. Dojście do ścieżki z centrum
Łagowa - ok. 4 km. Trasa została oznakowana "ludzikiem" koloru zielonego.

2. 29.09.2012 r. w żarskim Zielonym Lesie otwarto zrewitalizowany niebieski szlak, czyli trasę turystyczną dla osób uprawiających nordic walking oraz rowerzystów. Inicjatorem oraz organizatorem projektu jest żarska spółka Kronopol
więcej »

 

 

 Komentarze (0)  
Pogoda w regionie
[22.11.2017 23:04]

Clear
Temperatura: 7.2°C
Wilgotność: 86%
Ciśnienie: 1010hPa (Steady)
Wiatr: 4.8km/h,  ESE
Uniwersytet Zielonogórski
MDO

SONDA
[30.05.2017]
Głosowanie zakończone
 

Copyright © 2004-2017 amb software | Wszelkie prawa zastrzeżone | Wykonanie: amb software
Polecamy przeglądarkę Mozilla Firefox.
...

Request served in 0.58 sec